19 januari 2021
Barnboksappen Boksnok inleder kampanjsamarbete med Telia
Från och med den 19 januari inleder barnboksappen Boksnok ett samarbete med Telia, där nya köpare av mobilt bredband får tre månader fri tillgång till Boksnok på köpet.
- Att få samarbeta med Telia är otroligt kul och något vi haft som mål länge. Vi hoppas och tror att deras kunder kommer att uppskatta Boksnok med över 1000 kvalitativa barnbokstitlar i en säker och helt reklamfri app framtagen helt för barn. Vi ser detta som ett första steg som förhoppningsvis blir ett större samarbete med Telia, säger Monica Fagraeus Lundström, vd på Boksnok.
Kampanjen löper mellan 19 januari och 31 mars. Samarbetet initierades av Telia som ett led i att utveckla sitt erbjudande för småbarnsfamiljer.
- Skärmen är här för att stanna men samtidigt kan det vara en utmaning för familjen att hitta meningsfullt innehåll för de minsta. Boksnok kombinerar teknik och barnböcker för att öka läslusten men också för att kunna erbjuda en bättre skärmtid. Därför känns det helt rätt för oss att låta våra kunder testa tjänsten, säger Henrik Lönnevi, konsumentchef på Telia.
Boksnok är en prenumerationstjänst för interaktiva barnböcker. Bolaget har idag 1000 boktitlar och avtal med de flesta barnboksförlag i Sverige. Bakom bolaget står fyra vänner från KTH som efter ledande positioner i näringslivet valde att i början av 2020 satsa heltid på Boksnok. Och intresset har hittills varit stort. I slutet av förra året vann Boksnok utmärkelsen Framtidens Entreprenör 2020, arrangerat av Carnegie och Svenska Dagbladet, och bland investerarna finns flera välkända technamn från bl.a. Kry, iZettle och Yubico.
För mer information, kontakta:
Monica Fagraeus Lundström, vd Boksnok
070-683 76 16, monica@boksnok.se
För pressbilder, klicka här.